?Drvivá väčšina ľudí sa minimálne raz v živote dostane do momentu, kedy sa zaoberá otázkou bývania. Ak človek nechce žiť celý život v podnájme alebo ak nemá šťastie na štedré dedičstvo, tak si musí miesto pre svoj nový domov kúpiť alebo postaviť. To bez peňazí nejde. Pozrime sa teda na to, ako to môže vyzerať, keď sa človek rozhodne financovať svoje bývanie pomocou hypotekárneho úveru. Čo ho čaká a neminie.
Štandardom u nás je, že keď bežný človek potrebuje hypotekárny úver, tak ide navštíviť najbližšiu pobočku svojej banky, v ktorej má osobný účet. Ak má štastie, tak sa v rade dlho nenačaká. Musí si však dať pozor na to, aby sa dostal k hypotekárnemu špecialistovi. Totiž nie všetci pracovníci banky sú poverení spracovaním hypotekárnych úverov. Ak sa už teda klient dostane na rad, začne pracovník banky zisťovať aktuálnu situáciu klienta, účel, na ktorý úver potrebuje a všetky ďalšie parametre, ktoré sú potrebné na to, aby banka vedela dať klientovi úverovú ponuku. A v tomto momente klient zisťuje, že to s tou hypotékou asi nebude až také jednoduché. Dozvedá sa, že úverové podmienky a aj to, či vôbec hypotéku dostane, ovplyvňuje množstvo faktorov. Od tých zjavnejších ako účel úveru, výška príjmu alebo hodnota nehnuteľnosti, ktorou bude úver zabezpečený až po menej zjavné faktory, ako počet členov domácnosti, vek dlžníkov, ich vzdelanie, trvanie pracovnej zmluvy, lokalita nehnuteľnosti, atď.
Práve na tieto detaily myslí dobrý finančný sprostredkovateľ. Podrobne sa oboznámi s klientovou situáciou vopred. Pripraví riešenie šité namieru a následne obehne banky, v ktorých má klient najväčšie šance získať čo najlepšie podmienky. Rôzne banky totiž majú rôzne plusy a mínusy. Banka, ktorá má najlepší úrok, môže požadovať drahé poistenie k úveru alebo vysoký poplatok za poskytnutie úveru a pod. No tieto špecifické informácie sa bežne klient na pobočke nedozvie. Takisto mu neporadia, aby išiel do vedľajšej banky, lebo tam dostane lepšie podmienky. Toto všetko berie sprostredkovateľ do úvahy a zrozumiteľne vysvetlí klientovi, aby sa mohol čo najlepšie rozhodnúť. Klient teda získa objektívny prehľad o svojich možnostiach, šetrí čas, keďže nemusí obehávať všetky banky, dozvie sa o skrytých poplatkoch a rôznych nástrahách, ktoré mu môžu hypotéku výrazne predražiť. Nemusí riešiť ani kataster, lebo aj ten, ochotný sprostredkovateľ vybehá zaňho. Okrem toho poradí s výberom znalca na vyhotovenie znaleckého posudku, či odporučí právnika na prípravu kúpnej zmluvy. Klient dostane full servis, ktorý mu ušetrí čas aj peniaze. Najdôležitejšia otázka teda nie je, v ktorej banke riešiť svoju hypotéku, ale ako si vybrať správneho finančného sprostredkovateľa. To už je otázka dôvery, dosiahnutých výsledkov a osobnému prístupu ku klientovi.
Prečo teda spolupracovať s finančným sprostredkovateľom?
+ úspora času
+ šíroký výber ponúk
+ riešenie navrhnuté na mieru
+ ochrana pred zbytočnými či predraženými vedľajšími produktmi
+ vybavenie katastra, znalca, právnika a iných potrebných dokumentov okolo vybavenia hypotéky